.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهي به تبليغات انتخاباتي در گلستان

با آغاز فعاليت رسمي تبليغات نامزدها، گمان مي‌رفت كه بازار تبليغات و معرفي كانديداها نسبت به دوره‌هاي گذشته بيش از پيش باشد، اما به نظر مي‌رسد دراستان گلستان بويژه گرگان نظرات متفاوتي در اين مورد وجود دارد.

با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني برممنوع بودن چاپ پوسترهاي بزرگ، نصب و الصاق عكس بر در و ديوارهاي شهر و منازل مردم، آويزان كردن پوستر از شاخه‌هاي درختان و مصوباتي ديگر از اين قبيل به‌يكباره برنامه‌ريزي كانديداها و هواداران آنان به هم ريخته است.

در استان گلستان اين مساله تاثير زيادي بر شيوه و ميزان تبليغات نامزدها داشته است.

هرچند اگر اين ممنوعيت‌ها و محدوديتها در اين دور وجود نداشت، مشخص نبود، چه بر سر در و ديوارها و شاخ و برگهاي درختان مي‌آمد.

دراين ارتباط تعدادي از اعضا و مسوولين ستادها از اين محدوديتها ابراز تاسف كرده و در اين خصوص گفتند: با توجه به اين كه تعداد نامزدها در هر حوزه انتخاباتي زياد است، عدم اطلاع‌رساني صحيح و نصب پوستر در سطح شهر باعث شده تا مردم با برخي از كانديداها آشنا نشوند.

اين افراد معتقدند: شيوه تبليغاتي در اين دور باعث شده تا تنها افرادي كه در دوره‌هاي قبلي حضور داشتند و همچنين برخي چهره‌هاي نامي و معروف در سطح شهرها از برگ برنده بهتري برخوردار باشند.

به گفته آنان، مسوولين اجرائي مي‌توانستند بامشخص نمودن محل‌هاي تبليغاتي اين وضعيت را ساماندهي نمايند و فضاي تبليغات و رقابت كانديداها را بيشتر و بازار آنان را گرمتر نمايند.

البته در اين خصوص بسياري از مردم سطح شهرها و روستا اين شيوه تبليغاتي را بهتر از شيوه‌هاي گذشته پسنديده و از مسوولان امر و مصوب‌كنندگان اين قانون تقدير كردند.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفتند: اين شيوه تبليغات انتخابات بسيار مفيد و ارزشمند است و هر فرد كه مي‌خواهد به كانديدائي خاص راي دهد، مي‌تواند زندگي‌نامه، سوابق اجرائي، كاري و مديريتي وي را بررسي نمايد و حتي با حضور در برنامه‌هاي سخنراني نامزدها، از ديدگاهها و نقطه نظرات آنان بهره‌مند شود.

به گفته آنان، در سنوات گذشته از همان شب اول انتخابات، چهره و سيماي شهر با تبليغات مختلف نامناسب مي‌شد.

"رضا رسولي" يكي از شهروندان گرگاني در اين خصوص گفت: در سنوات گذشته، هر روز صبح كه از در منزل به سمت محل كار مي‌رفتيم، با انواع و اقسام طرح‌ها و عكس‌هاي مختلف بر ديوارهاي منازل خود و ديگران مواجه مي‌شديم كه اين مساله موجبات رنجش مردم را فراهم مي‌كرد.

"مريم حمزه‌اي" نيز گفت: در دوره‌هاي پيشين كار ما هر روز شستشوي در و ديوارهاي منازل بود كه با بدترين نوع چسبها با عكس‌ها و تصاوير كانديداها تزيين شده بود.

وي تصريح كرد: همچنين در دوره‌هاي گذشته به علت كثرت تعداد پوسترها و كارتها و اقلام تبليغاتي، هر روز صبح در حياط منازل خود انواع و اقسام عكس‌ها را مشاهده مي‌كرديم.

وي ادامه داد: اما در اين دوره با توجه به محدود بودن شيوه‌هاي گذشته تبليغاتي كمتر شاهد اين ريخت و پاش‌هاي اضافي هستيم.

به گزارش ايرنا، با توجه به ممنوعيت شيوه‌هاي گذشته تبليغاتي اكثر كانديداهاي هشتمين دوره انتخابات نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در رقابتي سخت و تنگاتنگ در خيابان اصلي شهرها ستادهاي اصلي خود را داير كرده‌اند و هر روز و ساعت در اين ستادها برنامه‌هاي خاصي را براي جذب مردم اجرا مي‌كنند.

در سطح شهر گرگان، كانديداهايي كه رقابتي بسيار تنگاتنگ با هم دارند در حد فاصل ميدان وحدت (شهرداري) به سمت خيابان پاسداران و ميدان وليعصر (كاخ) و سپس در خيابان وليعصر (شاليكوبي) اقدام به اجاره مغازه‌ها نموده‌اند. /ايرنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.